UX dizainas

Į naudotojo poreikius orientuotas dizainas

Trukmė Kalba Miestas Kaina Data ir registracija kursui
2 dienos lietuvių Vilnius 550 EUR


Kurso metu supažindinama su į naudotoją orientuoto dizaino (angl. User-centered Design) metodika. Nagrinėjami 6 informacinių sistemų kūrimo etapai (nuo idėjos iki likvidavimo) ir 18 priemonių (nuo analizės, interaktyvaus prototipo kūrimo iki tinkamumo naudotis (angl. Usability) testavimo). Nagrinėjami priemonių naudojimo atvejai ir praktiniai pavyzdžiai. Praktinėje kurso dalyje pateikiama virš 100 dažniausiai pasitaikančių tinkamumo naudotis problemų su konkrečiais pavyzdžiais, nagrinėjami jų spendimo būdai ir poveikis naudotojams, supaprastinta tinkamumo naudotis patikra, kurią galima atlikti savarankiškai. Aptariamas šios veiklos laiko ir biudžeto planavimas, reikalavimai, kompetencijos ir atsakomybės.

Kursas skirtas

Projektų vadovams, projektų vykdytojams, naudotojo sąsajos dizaineriams, architektams, svetainių administratoriams, turinio autoriams.

Kurso nauda

Kurso metu sužinosite:

  • kaip užtikrinti tinkamesnių e. paslaugų sukūrimą ir priežiūrą.
  • kaip spręsti dažnai pasitaikančias e. paslaugų tinkamumo naudotis problemas.
  • kaip įsigyti/ suteikti e. paslaugų tinkamumo užtikrinimo paslaugas, atitinkančias „E. paslaugų tinkamumo naudotojui metodikos“ reikalavimus.
Kurso metu bus  atliekama praktinių atvejų analizė, nagrinėjami realūs atvejai.

Kurso turinys

  • Įvadas
  • Į naudotoją orientuoto dizaino metodika
  • Į naudotoją orientuoto dizaino atvejo analizė ir priemonių pavyzdžiai
  • Tinkamumo naudotis veiklos planavimas, reikalavimai ir kompetencijos
  • Tinkamumo naudotis problemų sprendimo būdai ir rekomendacijos
  • Tinkamumo naudotis supaprastinta patikra

  1. Įvadas
    • Tinkamumo naudotis samprata
  2. Į naudotoją orientuoto dizaino metodika
    • Į naudotoją orientuoto dizaino principai
    • Įgyvendinimo procesas:
      • Idėjos etapas
      • Projektavimo etapas
      • Realizavimo etapas
      • Priežiūros etapas
      • Modernizavimo etapas
      • Likvidavimo etapas
    • Priemonių apžvalga
  3. Į naudotoją orientuoto dizaino atvejo analizė ir priemonių pavyzdžiai
    • Suinteresuotų šalių sąrašas
    • Tikslinės naudotojų grupės aprašo aptarimas
    • Naudotojo portreto sudarymas
    • Apklausos vykdymo specifika
    • Naudotojų stebėsenos vykdymas
    • Interviu su naudotojais specifika
    • Dienoraščio tyrimas
    • Fokus grupė
    • Tinkamumo vertinimas
    • Tinkamumo testavimas
    • Naudotojo kelionės schema
    • Paslaugos schemos sudarymas
    • Veiklos procesų schemos sudarymas
    • Naudotojo sąsajos schemos sudarymas
    • Svetainės medžios struktūros įvertinimas
    • Interaktyvaus prototipo sukūrimas
    • Alternatyvių versijų testavimas
    • Naudotojo sąsajos gairių sudarymas
  4. Tinkamumo naudotis veiklos planavimas, reikalavimai ir kompetencijos
    • Pirkimo objekto formulavimas
    • Reikalavimai e. paslaugų kūrimui
    • Kvalifikaciniai reikalavimai
    • Biudžeto planavimas
    • Paslaugų pasiūlymų vertinimas
    • Paslaugų vykdymo priežiūra ir priėmimas
    • E. paslaugos palaikymas po paslaugų priėmimo
    • Kas atsakingas už e. paslaugos tinkamumą naudotojams?
    • Metodikos taikymas formuluojant e.paslaugos poreikį
    • Reikalavimai e. paslaugos kūrimo konkursui
    • Techninė priežiūra
  5. Tinkamumo naudotis problemų sprendimo būdai ir rekomendacijos
    • Dažniausios tinkamumo naudotis problemos, susijusios  su:
      • titulinio puslapio dizainu ir esmine svetainės informacija;
      • meniu ir navigacijos elementų dizainu, struktūra bei valdymu;
      • puslapio šablono dizainu ir elementų išdėstymu;
      • turinio dizainu, struktūra bei informacijos pateikimu;
      • sąvokų naudojimu, teksto ruošimu internetui, struktūrizavimu ir apipavidalinimu;
      • nuorodų formatavimu;
      • paprastų ir išskleidžiamų sąrašų formatavimu;
      • lentelių formatavimu ir duomenų pateikimu;
      • formų pateikimu, duomenų įvedimo laukų apipavidalinimu ir funkcionalumu;
      • informavimu apie sistemoje vykdomus veiksmus ir pagalbą naudotojui;
      • vaizdinės informacijos pateikimu, formatavimu ir funkcionalumu;
      • naudotojų atliekamais kompleksiniais veiksmais ir žingsniais;
      • paieškos funkcionalumu ir paieškos rezultatų pateikimu.
  6. Tinkamumo naudotis supaprastinta patikra
    • Savarankiškas vertinimas naudojant patikros lapą;
    • Rezultatų skaičiavimas ir išaiškinimas.

Tautvydas Strazdas – projektų vadovas, informacijos architektūros specialistas ir nepriklausomas ekspertas. Tautvydas turi daugiau nei 7 metų patirtį įgyvendinant valstybinio sektoriaus e. paslaugas ir daugiau nei 15 metų bendrą patirtį interneto technologijų, web dizaino, reikalavimų analizės, projektavimo, projektų valdymo srityse. Tautvydo vykdytų projektų sąraše tiek valstybinio, tiek privataus sektoriaus projektai: mobilios aplikacijos, elektroninės parduotuvės, interneto portalai. 2011 m. įgyta sertifikacija HFI Certified Usability Analyst (CUA). Nuo 2012 metų lektorius dirba savarankiškai, kaip nepriklausomas ekspertas, o neseniai įkūrė usability tyrimų, į naudotoją orientuoto dizaino, naudotojo sąsajos projektavimo ir konsultacines paslaugas teikiančią įmonę.